Jeugd

Veelgestelde vragen jeugdzorg

Heb je vragen over onze specialistische jeugdhulp?

Hieronder staat een overzicht van vragen die vaak kunnen voorkomen. Staat je vraag er niet bij of wil je meer informatie? Bel of mail ons dan gerust, onze medewerkers helpen je graag verder.

  • Wat is de gemiddelde wachttijd voor nieuwe cliënten?

    Bij InnZorg hebben we een zeer korte wachttijd voor nieuwe cliënten. Onze beschikbaarheid wordt bijgehouden in de Beschikbaarheidswijzer die toegankelijk is voor alle gemeenten. Hierdoor hebben zowel verwijzers als instanties en cliënten altijd toegang tot de actuele wachttijden.

  • Hoe verloopt de aanmelding van een nieuwe cliënt bij InnZorg?

    Als er een aanmelding binnenkomt volgt een check of de begeleidingsvraag binnen InnZorg past. Vervolgens wordt er gekeken naar de beschikbaarheid. Zodra dit in kaart is gebracht, nemen we contact op om een vrijblijvend intakegesprek in te plannen. Na aanmelding nemen we in elk geval binnen 5 werkdagen contact op.

  • Hoe kan ik mijzelf of een nieuwe cliënt aanmelden?

    Dit kan via de roze gekleurde knop AANMELDEN rechts bovenin. Ook is het mogelijk om een aanmelding te doen via ons algemene telefoonnummer: 058 299 08 72 en via ons e-mailadres: info@innzorg.nl

  • Zijn er kosten verbonden aan hulp en ondersteuning bij Innzorg?

    Alleen voor WMO-ondersteuning geldt een eigen bijdrage. Deze eigen bijdrage wordt geïnd door Het CAK. Bereken de eigen bijdrage op de website van Het CAK.

  • Hoe wordt de privacy van cliënten gewaarborgd?

    De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) is een Europese privacywet die ook in de zorg geldt. Wil je meer weten over hoe wij omgaan met persoonsgegevens in de zorg? Bekijk dan de website van de Autoriteit Persoonsgegevens.

    Verder is binnen bij de begeleiding van jeugd de Jeugdwet van toepassing, bij WMO-ondersteuning is de WMO van toepassing en bij forensische begeleiding de Wet forensische zorg (Wfz) van toepassing. Ook kunt u bij de rijksoverheid hier meer informatie over vinden. Lees meer privacy op de website van Rijksoverheid.

  • Heb jij een vraag of klacht of wil je je verhaal kwijt?

    Naast dat je altijd contact met onze organisatie kan opnemen kan je ook altijd advies en ondersteuning krijgen van een onafhankelijke cliëntvertrouwenspersoon van het Adviespunt Zorgbelang.

    Ze zijn er voor jou als je te maken hebt met: sociale teams, jeugdbescherming, jeugdreclassering, Veilig Thuis of de andere jeugdhulporganisaties in Friesland.

    Bij een vertrouwenspersoon kun je terecht voor:

    • een luisterend oor;
    • informatie over jeugdhulp, rechten en klachtmogelijkheden;
    • advies over hoe je zelf met de instelling of hulpverlener tot een oplossing kunt komen;
    • ondersteuning bij een (officiële) klacht-, bezwaar- of geschilprocedure.

    Website Zorgbelang-Fryslan

Meer over jeugdzorg

Neem contact met ons op

Benieuwd hoe wij kinderen of jongeren kunnen ondersteunen bij zijn of haar uitdagingen? Neem contact op met InnZorg voor een vrijblijvend gesprek en ontdek hoe wij samen kunnen werken aan een mooie toekomst.

Contact opnemen