Veelgestelde vragen WMO-ondersteuning
Heb je vragen over WMO-ondersteuning?
Heb je vragen over WMO-ondersteuning? Hieronder staat een overzicht van vragen die vaak kunnen voorkomen. Staat je vraag er niet bij of wil je meer informatie? Bel of mail ons dan gerust, onze medewerkers helpen je graag verder.
-
Wat is de gemiddelde wachttijd voor nieuwe cliënten?
Bij InnZorg hebben we een zeer korte wachttijd voor nieuwe cliënten. We nemen binnen 5 werkdagen contact met je op voor een kennismakingsgesprek.
-
Hoe verloopt de aanmelding van een nieuwe cliënt bij InnZorg?
Als er een aanmelding binnenkomt volgt een check of de hulpvraag binnen InnZorg past. Vervolgens wordt er gekeken naar de beschikbaarheid. Zodra dit in kaart is gebracht, nemen we contact op om een vrijblijvend intakegesprek in te plannen. Na aanmelding nemen we in elk geval binnen 5 werkdagen contact op.
-
Hoe kan ik mijzelf of een nieuwe cliënt aanmelden?
Dit kan via de roze gekleurde knop AANMELDEN rechts bovenin. Ook is het mogelijk om een aanmelding te doen via ons algemene telefoonnummer: 058 299 08 72 en via ons e-mailadres: info@innzorg.nl
-
Zijn er kosten verbonden aan hulp en ondersteuning bij Innzorg?
Alleen voor WMO-ondersteuning geldt een eigen bijdrage. Deze eigen bijdrage wordt geïnd door Het CAK. Bereken de eigen bijdrage op de website van Het CAK.
-
Hoe wordt de privacy van cliënten gewaarborgd?
De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) is een Europese privacywet die ook in de zorg geldt. Wil je meer weten over hoe wij omgaan met persoonsgegevens in de zorg? Bekijk dan de website van de Autoriteit Persoonsgegevens.
Verder is binnen bij de begeleiding van jeugd de Jeugdwet van toepassing, bij WMO-ondersteuning is de WMO van toepassing en bij forensische begeleiding de Wet forensische zorg (Wfz) van toepassing. Ook kunt u bij de rijksoverheid hier meer informatie over vinden. Lees meer privacy op de website van Rijksoverheid.
-
Heb je behoefte aan iemand die met je meedenkt bij het organiseren van zorg of ondersteuning?
Naast dat je onze organisatie kunt vragen om hierover mee te denken kan je ook een onafhankelijke cliëntondersteuners (OCO) van Meenoord vragen.Een cliëntondersteuner:• kent het aanbod van zorg en ondersteuning in de regio en weet de weg hiernaartoe;• luistert naar jouw wensen, weet welke mogelijkheden er zijn en bespreekt deze met je;• kan met je meegaan naar gesprekken met bijv. de gemeente, school, UWV (of andere instanties), enz.De cliëntondersteuner is geen hulpverlener, maar helpt jou in het organiseren van zorg of ondersteuning. Ze zijn onafhankelijk van indicatiestellers, zorginkopers en zorgaanbieders. En voor de inzet van onze ondersteuning hoef je niet te betalen.